Badamy zadowolenie konsumentów


W obecnym zarządzaniu firma znamy dużo różnych metod na badanie satysfakcji klientów. Najczęściej zleca się zewnętrznym agencjom PR zrealizowanie ankiet, w których klienci umieszczają swoje głosy na temat artykułów i obsługi. Czasem również są zamieszczane kompleksowe kwestionariusze na portalach sieciowych. Niestety, tego typu badania posiadają solidną wadę – pytani nierzadko nie odpowiadają zgodnie z prawdziwym osądem, a same wyniki badania nie oddają prawdy.

Wymyślono idealne badanie, które potrafi precyzyjnie ocenić jakość obsługi klienta w konkretnym oddziale firmy.
centrum handlowe
Author: Ken Lund
Source: http://www.flickr.com
Zasadza się ono na tym, że do jakiejś filii wysyła się bez uprzedzenia badacza, który ma zachowywać się jak zwykły klient – musi dokonać zakupu bądź skorzystać z usługi. Pracownicy przedsiębiorstwa nie mogą zgadnąć, że odwiedził ich właśnie tzw. „mystery shopper”. Po odwiedzinach w przybytku badacz ma uzupełnić specjalny kwestionariusz, w którym zrecenzuje swoje doświadczenia. Tak można wiarygodnie ocenić jakość obsługi klienta. Gdy członkowie obsługi nie mają pojęcia, że oto właśnie odwiedził ich „tajemniczy klient”, zachowują się swobodnie, tak jak zazwyczaj.link do www komornik krowodrza komornik krowodrzaWyklucza to minus wizytacji managerów w filiach firmy – świadomi kontroli zatrudnienie zawsze próbują zaprezentować się jak najlepiej.
Czytaj dalej

W XXI wieku internet podarował przedsiębiorcom wiele dobrych narzędzi do poznania opinii klientów. Najefektywniejszym są oczywiście fanpage na Facebooku, który jednoczy ze sobą już ponad tysiąc milionów ludzi na całym globie. Każda marka musi mieć fanpage na FB, na którym użytkownicy mogą publikować swoje recenzje na temat wytworów i usług. Naczelną rolą moderatora jest nieustanne czytanie tych wszystkich głosów. Opinie użytkowników muszą być wysyłane do zarządu marki. Dzisiejsi klienci chcą, by przedsiębiorstwa brały pod rozwagę ich recenzje.

Napisał

Tags: klient, Agencje, usługi