Czym są programy lojalnościowe i jak najmądrzej je wdrożyć?


Programy lojalnościowe to narzędzie pozwalające przyciągnąć nowych i zatrzymać aktualnych klientów. Są to długoterminowe poczynania, zatem nie możemy liczyć na efekt w ciągu miesiąca.
Ponieważ zazwyczaj nie pochłaniają ogromnych nakładów finansowych, programy lojalnościowe są chętnie wykorzystywane przez firmy.

Program lojalnościowy
Source: www.spiceupyourblog.com

Program lojalnościowy zazwyczaj opiera się na na zbieraniu punktów. Kontrahenci dostają najczęściej karty lojalnościowe jak , które noszą np. w portfelu i zawsze gdy korzystają z usług, czy kupują produkty danej firmy na kartę wpisywane są punkty. Da się też organizować to inaczej - klienci mogą zbierać naklejki, potwierdzenia sprzedaży, fragmenty opakowania produktów - koncepcji jest mnóstwo. Takie wsparcie sprzedaży sprawdza się świetnie i ma istotny wpływ na sprzedaż. Programy lojalnościowe są atrakcyjne i warto je wykorzystywać w swojej firmie.

Często ulegamy błędnemu wrażeniu, że programy lojalnościowy to narzędzie, którego mogą używać tylko ogromne koncerny. Najpewniej wrażenie takie mamy z tego powodu, że tam się z programami lojalnościowymi zazwyczaj spotykamy. Stacja benzynowa czy kawiarnia sieciowa - to tam najczęściej proponowane są nam karty lojalnościowe, zbieranie punktów, tańsze tankowanie czy dodatkowe ciasto po nazbieraniu wystarczającej ilości punktów czy pieczątek.

Warto zapamiętać, że nie tylko duże koncerny mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, nieważne jakiej wielkości, nieważne czy oferuje konkretne produkty, czy może usługi - może zastosować program lprogram lojalnościowyarcie sprzedaży. Istotne, by był mądrze przemyślany i ułożony tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Tags: programy