Czym się różni konkurs od loterii oraz co powinno dopomóc przy wybieraniu formy promocji?


Jedną z form marketingu jest organizowanie konkursów oraz loterii. Jeżeli nie wiesz, jaką postać dobrać, powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno łatwe pytanie: czy ważniejsza jest wygoda organizatora, czy też uczestników promocji.


Jeśli bardziej istotna byłaby wygoda organizatora, to powinniśmy dobrać konkurs, ponieważ jest on znacznie łatwiejszy przy organizacji i charakteryzują go minimalne wymogi formalne czy też brak opłat, które są związane z rozpoczęciem konkursu.


Te zaś cechują również łatwe rozwiązania skarbowe. Jeśli jednak ważniejsza jest dla Ciebie wygoda uczestników, to korzystniejsza będzie loteria. W takim wypadku korzystamy z losowego rozstrzygnięcia konkretnej akcji promocyjnej. Dzieje się tak z tego powodu, że bariera wejścia do loterii jest relatywnie niewielka. Wystarczy, że klient zakupi dowolny produkt i już weźmie udział w loterii.

Jeżeli chciałbyś zgłębić omawiane zagadnienie także pod innym kątem oraz poszukujesz analogicznych wiadomości, to więcej zobaczysz w treści (https://hdlabel.pl/oferty/Etykiety-foliowe).

Strona organizująca loterię jest zobligowana do spełnienia szeregu wymagań, które pochodzą z ustawy o grach hazardowych.


gospodarka
Author: Conor Luddy
Source: http://www.flickr.com


loteria
Author: r. nial bradshaw
Source: http://www.flickr.com


klienta
Author: reynermedia
Source: http://www.flickr.com


Bardzo popularną postacią loterii jest zdrapka. To niezwykle skuteczne narzędzie promocji, ponieważ jest w stanie przyciągnąć zainteresowanych jak magnes. Przy organizowaniu loterii przy użyciu zdrapki, należy mieć na uwadze jej jakość (warto jest dobrać wytwórcę z doświadczeniem), bezpieczeństwo zdrapek (tutaj ważna jest wiarygodność producenta). Ponadto realizator powinien zorganizować odpowiednią ilość zdrapek i opracować sposób odebrania nagrody. Najłatwiejszy byłby taki sposób, w którym trzeba oddać zdrapkę.




Warto dodać, że taka postać reklamy jest wykorzystywana najczęściej w przypadku loterii fantowych albo promocyjnych. Są one niezwykle popularne, z tego też powodu uczestnicy mają do zdrapek bardzo spore zaufanie.

Tags: firma, narzędzi, rozwiązania