Dlaczego opłaca się inwestować w programy lojalnościowe?


Współczesny marketing to wiele efektywnych narzędzi, które trzeba wykorzystywać. Jak wiemy, reklama ma przekonać konsumenta do nabycia jakiegoś produkty. Teoria twierdzi też, że jeżeli towar spełnia potrzeby i będzie potem jeszcze potrzebny klientowi, na bank raz jeszcze wybierze tę markę. A co w momencie, kiedy na rynku działa kilka przedsiębiorstw, które mają w ofercie wyroby o zbliżonej jakości? Wtedy trzeba umocnić lojalność klienta do marki.


Zakupy, wózek zakupowy
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Aby budować więź pomiędzy biznesem i klientem, zaprojektowane polecane programy lojalnościowe. Najpopularniejsze zasadzają się na tym, że konsument dostaje punkty za dokonane zakupy, które może potem wymienić na nagrody.

Fantastyczną zachętą do zakupów jest także przekazywanie dobrych rabatów za systematyczne zakupy. Programy lojalnościowe (wejdź i dowiedz się: loyaltyzen.com/pl) zostały zaprojektowane na fundamencie analiz psychologicznych. Od dekad psycholodzy wiedzą, że ludzki umysł uwielbia otrzymywać „nagrody”. Nie czarujmy się, człowiek właściwie działa identycznie jak pies, który za dobre sprawowanie dostaje kość. To już jest wdrukowane w umysł, nad tym nie można panować. Widać to na przykładzie gier pecetowych – gracz musi robić różne rzeczy, zbierać punkty i tak dalej, by otrzymać jakąś gratyfikację. Gdyby mózg nie działał w ten sposób, branża zabawowa chyba by upadła. Co interesujące, nagrody przyznawane w ramach działań lojalnościowych nie muszą być bardzo atrakcyjne – konsumenci zazwyczaj odczuwają satysfakcję nawet z małych prezentów.

Programy lojalnościowe istnieją również w dziedzinie B2B. Rozmaite firmy oferują swoje usługi i wyroby innym firmom. Zdobycie regularnych zamówień jest niezwykle pożądaną rzeczą, dlatego firmy starają się, by wykreować więź z kontrahentami.

Tak zaciekawił Cię ten tekst, że masz ochotę na następne posty? Najmniejszy kłopot. Po prostu kliknij na hiperłącze (http://www.efematic.pl/produkty/kofax-mobile-capture/) i czytaj dalej.

Można to robić na rozmaite sposoby – najchętniej stosowane są gratyfikacje dla kadrowiczów firmy-kontrahenta.

Tags: Prezenty, zakupy, nagrody, marketing