Informacje marketingowe w sieci internetowej nie zdołają zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie teraz


W dobie kompresowania wszelkiego typu treści nieustannie zadajemy sobie pytanie, czy wydruk ich w wersji papierowej jest nam jeszcze przydatny? W podróż, zamiast dwóch powieści, bierzemy tablet z wielotomową biblioteką. Zaglądanie do gazet częstokrotnie zastępujemy obserwowaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są lojalni wobec wydrukowanych tekstów. Czy jest ewentualność, by przestano korzystać z druku reklamowego?

Bilboard
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej szansy. Nie chodzi tu tylko o książki, ale również o druk promocyjny, np. na potrzeby reklamy. Usługa druku doskonali się i coraz częściej mamy szansę zauważyć firmowe nadruki na czapeczkach, pendrive’ach czy też długopisach. Baner reklamowy w internecie przyciąga spojrzenie o wiele mniej, niż wydrukowany plakat umieszczony przy ruchliwej ulicy - ofertę bannerów reklamowych.

W aktualnej epoce intensywnego dostępu do danych, coraz bardziej staramy się uciec od reklam, a dotykalne ulotki są czymś fizycznym, co ciężej pominąć od treści ukazywanych na portalach internetowych. Wypromowanie marki jest coraz trudniejsze, bo rynek przesycony jest wielorodnymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza znaczenia druku na rynkach zachodnich wykazała, że reklamodawcy pójdą w kierunku druku artystycznego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie obowiązkowo zawierać atrakcyjne potencjalnego klienta elementy, tj. niedługa historyjka, kolorowy komiks czy też intrygująca krzyżówka na odwrocie informacji o firmie.

Stojący przy drodze baner reklamowy także najpewniej przejdzie zmiany i przekształci się w intrygujące dzieło sztuki. Nie odejdziemy od kserowania na rzecz rękodzielniczego malarstwa, jednakże fakt, że internet zawsze będzie można odłączyć, na pewno skłoni działy marketingu do ciągłego fizycznego unaoczniania idei promowanych produktów.

Druk przetrwa, mimo że nie będzie już nigdy jedyną metodą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny zwyczaj wypatrywania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci.

Te informacje wciągnęły Cię zupełnie? Jeżeli tak jest, to przeczytaj więcej pudełka z nadrukiem danych na pozostałych witrynach - znajdziesz je, klikając w odnośnik poniżej.

Druk użytkowy się zrewolucjonizował od tamtego momentu i będzie nadal podlegał rozwojowi. Możliwe, że coraz częściej wykorzystywane drukarki 3D przemienią płaskie billboardy w reklamy przestrzenne. To coraz częściej stosowana praktyka.

Tags: tablet, drukarka 3D, rynek, plakat, ulotka, bilbord