Marketing w przedsiębiorstwie - programy lojalnościowe i motywacyjne


W latach nastawionych na sprzedaż i przy ogromnej konkurencji bój o klienta bywa bardzo zacięty. reklamy w prasie oraz telewizji, ulotki, banery i wyszukane szyldy mogą nie być wystarczające do zatrzymania przy sobie kontrahenta, producenci muszą pokazać się z całkiem innej strony. Tym czymś, co wypromuje nas wśród konkurencji może być program lojalnościowy.
Era programów lojalnościowych

Program lojalnościowy służy do budowania z odbiorcą relacji długofalowych, podtrzymywania jego zainteresowania, aby wracał po produktysystematycznieji z większą chęcią. Okazuje się, że Polacy bardzo często korzystają z programów przez posiadanie kart stałego klienta, zbieranie punktów przy zakupach. program lojalnościowy polegający na gromadzeniu punktów pozwala na wymianę zebranych punktów na oferowany przez firmę produkt – czajnik elektryczny, zestaw garnków czy pościeli.

Dobra motywacja podstawą wzrostu produkcji



VSC
O tym, że bez systemu motywacyjnego nie będzie skutecznego działania wiedzą wszyscy. Dlatego szerokim uznaniem w dzisiejszym marketingu darzy się programy motywacyjne . Są one skonstruowane różnie w zależności od potrzeb danej firmy. Mogą być oparte o gratyfikacje finansowe, produktowe albo niematerialne, które zdobywa się w zamian za korzystanie z usług określonej firmy lub solidną pracę. Programy motywacyjne przydzielone mogą być zatem do klientów, albo w celu motywowania pracowników do sumiennego wykonywania swoich obowiązków.

Co oznacza termin marketing relacji?

Marketing relacji określany jest alternatywnie marketingiem transakcyjnym i nie dzieje się tak bez powodu, ponieważ w swojej definicji wywiera nacisk na samą rotację usług– transakcję. Pod tą nazwą mamy zawarty szereg działań mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów i konsumentów. Aby efektywnie to uczynić należy w pierwszej kolejności dokonać analizy ich oczekiwań, a następnie potrzeby te zaspokoić.

Nowoczesne metody reklamy szukają innych sposobów zwiększenia ilości konsumentów i rozpoznawalności marki. Jest to ważny element dobrego handlu w czasach w których banery okucia plandek i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno pokonać konkurencję. Więcej

Tags: program, marka, klient, motywacja, marketing, produkt