O czym należy pamiętać, prowadząc własną działalność gospodarczą.


Założenie własnej działalności to świetna szansa na robienie tego, na co ma się ochotę przy równoczesnym zapewnianiu sobie niezbędnych środków do życia. Założenie samodzielnie firmy nie jest niczym niezwykłym, wystarczy wybrać się do biura pracy i na miejscu dostaniemy wszelką pomoc oraz porady dotyczące tego, co powinno się robić na sam początek i jakiego typu zobowiązania nas obejmują.

pracownicy
Author: AFGE
Source: http://www.flickr.com
Ważne jest to, iż przez pierwsze dwa lata posiadamy tak zwany okres ochronny, w czasie którego mamy możliwość zapłacić mniejszy zus a także inne składki , które odprowadza się do urzędu skarbowego - jak przebiega wznowienie działalności gospodarczej. Ważną informacją jest to, iż obniżone składki zus przedsiębiorcy, który co miesiąc odprowadza ową mniejszą kwotę, , która zwiększa się po upływie dwóch lat i wówczas mamy już obowiązek płacenia wyższych składek zus za nas jak również za naszych pracowników. Dobrze także zdawać sobie sprawę z tego, że mamy sposobność w danym momencie na jakikolwiek czas zamknąć firmę albo też chociażby wstrzymać jej działalność. Takie działanie umożliwi nam przetrwanie w momencie kiedy na przykład nie posiadamy wystarczającej ilości zleceń, a nasz ostatni pracodawca chce, żebyśmy u niego pracowali i to z o wiele lepszym wynagrodzeniem. Naturalnie, gdy koniunktura rynkowa się odmieni, to zawsze mamy możliwość zrobić wznowienie działalności gospodarczej, co pozwala nam wrócić na rynek w momencie, gdy jest zapotrzebowanie na konkretne usługi - sprzedaż środka trwałego.



pracownicy firmy
Author: NASA ICE
Source: http://www.flickr.com
Możemy także postąpić w taki sposób, że otworzymy swoją działalność, ale pracujemy stale u tego samego pracodawcy, ale już jako działalność zewnętrzna, wykonująca konkretne zlecenia. Jest to o tyle istotne, że będąc sobie samemu szefem powinniśmy uwzględniać jak również samemu opłacać różnego rodzaju świadczenia, związane z koniecznymi składkami płaconymi do ZUS-u czy do urzędu skarbowego.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, to w tym miejscu jest notka z www (https://skilex.com.pl/pomoc-prawna-online/), która też ma niezwykle ciekawe informacje na prezentowany tutaj temat.

Może wydarzyć się w ten sposób, że w naszej firmie będzie jakiś przestarzały sprzęt biurowy lub zbędne samochody, jakich już nie używamy, ponieważ nasza działalność transportowa doskonale się ma i pojazdy, które kiedyś kupiliśmy, mają obecnie za niską ładowność. W takim wypadku dobrze jest ogłosić sprzedaż środka trwałego, dzięki temu możemy uzyskać dodatkowe środki, które można przeznaczyć na doinwestowanie naszej firmy - ile wynoszą składki zus przedsiębiorcy.

Tags: biuro, działalność, PRacownik, urząd