Przedstawienie swojej propozycji klientom i ewentualnym współpracownikom – o czym warto w pierwszej kolejności obecnie pamiętać?


Przedsiębiorcy mają świadomość tego, że jeśli chcą odnieść sukces, muszą dbać nawet o najdrobniejsze szczegóły pracy swojej firmy. W czasach, w których konkurencja jest faktycznie dość niebezpieczna, nie można sobie pozwolić na poważny błąd albo potknięcie. Priorytetowe znaczenie ma umiejętność przedstawienia posiadanej oferty, co wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać.


Przede wszystkim, trzeba zgromadzić odpowiednie materiały, między innymi teczki ofertowe (zobacz przykłady), w których udostępnione powinny zostać wszystkie najistotniejsze informacje na temat proponowanych usług bądź produktów. Takie teczki można przekazywać własnym klientom oraz współpracownikom. Dziś Warszawa może się pochwalić wieloma drukarniami, które specjalizują się w realizowaniu takich zleceń. () Tak samo dzieje się jeśli chodzi o inne polskie metropolie. Rzecz jasna, należy zatroszczyć się w pierwszej kolejności o profesjonalne zaprojektowanie takiej teczki, która przede wszystkim musi być miła dla oka. Dziś bowiem zdecydowana większość osób jest wzrokowcami.

prezentacja
Author: Gaith Saqer
Source: http://www.flickr.com
Poza tym, czasami zachodzi konieczność przedstawienia własnej oferty podczas spotkań na żywo. Jest to wielkie wyzwanie, w związku z tym dobrze jest przygotować ciekawą prezentację multimedialną, w której zamieszczone powinny zostać wszystkie podstawowe informacje oraz pomocne rysunki gwarancja wadialna wykresy. To właśnie graficzne wyobrażenie danych świetnie przemawia do widzów. Należy mieć to na uwadze. Poza tym, duże znaczenie ma też ton wypowiedzi, spokojny, rzeczowy oraz konkretny.


Jeśli osoba, która przemawia się denerwuje, to od razu widać, więc przed wystąpieniem można kilka razy przećwiczyć swoją przemowę. To zagwarantuje poczucie bezpieczeństwa i wyeliminuje ewentualne przerwy, błędy językowe czy zająknięcia. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że odpowiednia prezentacja oferty, czy to w postaci wystąpienia czy materiałów reklamowych, to bardzo istotna kwestia, której w żadnym razie nie należy zaniedbywać. To właśnie ona czasem decyduje o zdobyciu klienta albo inwestora i koniecznie powinna być rzeczywiście jak najlepiej przygotowana.

Tags: klient, oferta, materiały, przemowa