Technologia voip i jej wykorzystanie w firmach


Od pewnego czasu coraz większą popularnością, szczególnie w przedsiębiorstwach, które często kontaktują się z kontrahentami cieszą się telefony stosujące technologię VoIP. To skrót oznaczający tyle co „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego rodzaju umożliwia takie przekształcanie sygnału mowy, żeby dało się go przekazywać za pomocą internetu.


Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne pracujące w tej technologii są o wiele mniej kosztowne w utrzymaniu niż standardowe.

Absorbujący artykuł? Jeśli tak uważasz, wcześniejsza strona (waterbobble.pl/) także stanowi cenne źródło informacji, które odnosi się do tej kwestii.

To właśnie główny powód dla którego właściciele firm decydują się na takie rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj:

telefon ip
Aby móc używać takiej technologii powinniśmy mieć właściwie dobrany sprzęt. Tu są dwa rozwiązania. Jedno to zainstalowana w firmie bramka voip lub po prostu centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające przekształcenie sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na ten, który da się wysłać przez internet. Zwykle tego typu bramki mają wbudowany system call center. To wspaniałe wyjście, jeśli dzwoni do nas ogromna ilość klientów lub my prowadzimy przykładowo sprzedaż bezpośrednią, albo infolinię. Należy zwrócić uwagę na takiego typu rozwiązanie. Ograniczymy w ten sposób koszty, nie będziemy uzależnieni od żadnego operatora.

Jeśli nie chcemy bramki można po prostu zakupić i zamontować telefon ip. To pewnego rodzaju odmiana aparatu telefonicznego, lecz w odróżnieniu od normalnego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, a do internetu.

zobacz:

naturalnie taka rozwiązanie ma swoje minusy. Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż zwykłe łącza telefoniczne. Wciąż się rozwija, więc w ciągu paru lat sytuacja ta prawdopodobnie ulegnie zmianie. Aktualnie jednak powinniśmy się liczyć z zakłóceniami. Naturalnie jeżeli niespodziewanie utracimy dostęp do internetu, będzie jakaś awaria - od razu przestaną działać także telefony, co może przynieść nam wiele strat. Pamiętajmy o tym, decydując się na tę technologię.

Dziś, kiedy wciąż jest na etapie rozwoju, dobrze jest dodatkowo mieć w biurze choćby jedną standardową linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet jeśli dojdzie do jakiejś awarii i z internetem będą kłopoty, to nie będziemy całkowicie oderwani od możliwości kontaktu z klientami.

Tags: telefon, VoIP, call center