W jaki sposób skutecznie organizować swój czas?


Czas jest najbardziej cennym oraz jednocześnie najbardziej trwonionym majątkiem, w który jesteśmy wyposażeni. Sporo ludzi poświęca większość czasu na absorbowanie się wieloma, najczęściej marginalnymi problemami oraz zadaniami, miast skoncentrować się na niewielu, za to ważnych życiowo sprawach. Na co więc warto zwracać uwagę, planując swój czas?


terminarz
Author: Complete Merchandise
Source: http://www.flickr.com
Kalendarz a5 - jak wybrać?

Często 20 proc. strategicznie wykorzystanego czasu i energii przynosi 80 proc. wyników. Przy definiowaniu celów i planowaniu działań i środków, które chcemy na nie poświęcić, należy wyszukać w życiu zawodowym jak też prywatnym 20 proc. elementów sukcesu i przyznać im największy priorytet. Nadzwyczaj ważne jest, czy bierzemy pod uwagę wagę danego zadania, czy może pilność. Zadania są podzielone na 2 kryteria: ważność (ma związek z najważniejszymi celami) i pilność (odnosi się do terminu wykonania konkretnego zadania). Zadania pilne (mają strategiczne znaczenie, są dostrzegalne ze względu na ich pilność. Są to kwestie niecierpiące zwłoki, konieczne do zrealizowania w jak najbliższym wykonalnym terminie, kwestie naglące).

Jeśli masz chęć poznać większą ilość informacji na prezentowany temat - doskonale się składa, ponieważ istnieje już pełna informacja (https://www.mercor.com.pl/pl/produkty/wentylacja-pożarowa/wentylatory-oddymiające/), którą możesz zobaczyć tutaj.

Zadania ważkie, ale mało pilne (nastręczają planowania, także te długoterminowe, kładą one znaczny nacisk na własny rozwój, poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, delegowanie, zgłębianie wiedzy, rozwój jak też doskonalenie osobistych wartości, kreowanie własnej misji). Obowiązki pilne, ale obojętnie (obowiązki te nie wnoszą istotnych treści do naszych wartości ani kluczowych celów). Czynności z tejże ćwiartki powinno się dzielić z innymi). Zadania obojętnie i niepilne (to tak zwane pożeracze czasu; m.in.: bezowocne buszowanie po internecie, przerzucanie kanałów w TV, szwędanie się po galeriach handlowych itp.).


Kalendarze firmowe
Z kolei biorąc pod uwagę działania, je również można przyporządkować odpowiednim ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami jest to władza nad sprawami, jak: napięcie, chroniczny brak czasu dla siebie a także rodziny, brak relaksu, wszelakiego typu nałogi. Zarządzanie samym sobą to wewnętrzna harmonia; utrzymywanie więzi rodzinnych, automotywacja. Zarządzanie cudzymi priorytetami to niedostatek poczucia sensu przeprowadzanych przedsięwzięć, a również celu i misji, brak umiejętności tworzenia związków z innymi osobami, niedoceniane poświęcanie się pozostałym. Zarządzanie "pożeraczami czasu" jest to brak umiejętności samodzielnego troszczenia się o własne potrzeby, nałogi.
W organizowaniu sobie czasu bardzo pomogą nam kalendarze firmowe, terminarze lub wzornictwo użytkowe warszawa kalendarze książkowe. O czym warto pamiętać?

Tags: czas, galeria handlowa, życie zawodowe