Zapewnienie ciągłego doskonalenia w przedsiębiorstwie - sprawdź, w jaki sposób zastosować cykl PDCA


Firmy starają się dziś oferować artykuły i usługi, jakie nie tylko spełniają, ale również uprzedzają oczekiwania nabywców. Równocześnie pozostając konkurencyjne, muszą redukować koszty. Firmy, zarówno duże jak też mniejsze, wymagają całościowego podejścia do kwestii jakości, jakie uwzględniają poprawę przymiotów jakościowych a także optymalizację wydatków.


Norma ISO (czytaj więcej) 9001:2015 jest to ogólnoświatowa norma definiująca wymagania, jakie musi spełniać system zarządzania jakością w organizacji. Wdrażanie systemu zarządzania jakością może odbywać się we wszelkich organizacjach, bez względu od ich wielkości oraz typu. Wśród korzyści wypływających z wdrożenia normy ISO 9001:2015 znajdują się: poprawienie wewnętrznego przepływu danych, zwiększenie zaufania nabywców, poprawa obsługi – znormalizowanie reguł postępowania, zwiększenie konkurencyjności, redukcja kosztów działań, właściwy podział odpowiedzialności poprzez uzyskanie następujących uprawnień dla wybranych pracowników: audytor wiodący.
audyt
Author: parylo00
Source: http://www.freeimages.com


Audytor wiodący realizuje w przedsiębiorstwie auditingi wdrożonych systemów. Określa, czy systemy te zgodne są z postulowaniami normy, efektywnie wdrożone oraz podtrzymywane. W czasie audytu, audytor zbiera nieodzowne dowody z auditingu jak też gromadzi dokumentację konieczną do opracowania protokołu z auditingu - zobacz, jakie aktualizacje zaszły w normach ISO. Wykonanie auditingu umożliwia poznać zarówno silne jak i słabsze strony przedsiębiorstwa, przy czym dla słabych konieczne jest wskazanie należytych działań naprawczych i profilaktycznych. Audytor, zgodnie z postulowaniami normy, powinien mieć odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzania audytów.


Szkolenia dla audytorów poprzez przekazaną wiedzę akademicką oraz ćwiczenia praktyczne, przygotowują do piastowania funkcji audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością - sprawdź ofertę Akademii EcoMS. Wykłady i konwersatorium przeplatane są praktycznymi ćwiczeniami związanymi precyzyjnie ze sferą branży uczestników. Szkolenia dla audytorów zawierają między innymi: najważniejsze objaśnienia tyczące się auditingu a także działań poaudytowych, przebieg auditingu, obwieszczenie o audycie: kto sporządza, do czego służy, aktywności poaudytowe – planowanie, realizacja, ocena skuteczności.

Tags: audyt, system, system zarządzania jakością