Jak powinniśmy zrozumieć pojęcie big data? Jakiego typu korzyści gwarantuje to firmom? Czy warto z tego korzystać?


W dziedzinie analityki pojawiło się interesujące pojęcie - big data. Ten termin oznacza tendencje do poszukiwania i wykorzystania wartości biznesowej, jaka drzemie w dostępnych coraz bardziej dużych wolumenach danych. Pochodzą one z dużej liczby miejsc, dość często zaś spoza organizacji, nawet z takich miejsc do tej pory zupełnie niekwalifikowanych, jak na przykład źródła informacji.


To tak naprawdę naturalna kolej lepszego działania biznesu i ewolucja, której mogliśmy się spodziewać. Co ciekawe, w literaturze i publikacjach możemy także spotkać inne określenia, jakie są identyczne z filozofią big data. Najczęściej więc pojawia się określenie High Performance Analytics. Kiedyś wystarczała tak naprawdę wiedza o działaniu organizacji, szukana więc była przewaga biznesowa w najlepszej organizacji procesów biznesowych dzięki wykorzystaniu systemów w ERP oraz raportowanie operacyjne.
sieć
Source: pixabay.com

Następnym krokiem było poszukiwanie trendów w posiadanych zbiorach danych, a też analizowanie przyczyn zachodzących zdarzeń. Miało to jak wiadomo związek z ewolucją platform baz danych i zaczęły się pojawiać narzędzia analityczne, jakie służyły do odkrywania takich wzorców.

Zainteresował Cię ten tekst? Jeżeli tak, to szybko sprawdź tutaj praca badania marketingowe podobne materiały - one też są wartościowe.

Po tym miała miejsce era konkurowania analityką. Realne więc było przewidywanie jakie będą zachowania klientów, przykładowo prognozowanie prawdopodobieństwa zrezygnowania klienta.
praca w internecie
Source: pixabay.com
Dzięki temu możliwe było optymalizowanie działania, szczególnie łańcuchy logistyczne oraz działania marketingowe. Jak jednak wiemy, to we współczesnym świecie jest za mało. Pojawiają się więc nowe trendy, gdzie analizie poddawane są jednocześnie dane niestrukturalne.

Źródło: big data w bankowości


Niezbędne jest przede wszystkim pozyskiwanie danych, jak i analiza wizerunku w social media, to bardzo powiększa zakres wiedzy niezbędnej do podejmowania najbardziej potrzebnych decyzji biznesowych. Z powodu bardzo dużej złożoności systemów ekonomicznych, gdzie działają największe firmy, przede wszystkim trzeba pamiętać, że łańcuch wartości, który planują one dostarczyć klientom bardzo się wydłuża. Dzięki temu więc zwykłe wypromowanie produktu nie będzie wystarczające, wspomniane więc wcześniej działania są niezwykle ważne, aby nasza firma działała najbardziej efektywnie. Musimy o tym wiedzieć podczas zarządzania własną firmą.

Tags: firma, social media, tendencje